המדיום הוא המסר
המדיום הוא המסר
"המדיום הוא המסר" אמרתו הידועה של אסטרטג התקשורת האגדי מרשל מקלוהן כוונה כנראה לתרחישים נוסח הראיון שהיה-לא היה בערוץ 2 עם משה קצב וגילה לצידו.
הפארסה לה נחשפו צופי ערוץ 2 זה מכבר הוכיח שמהדורת החדשות של הערוץ השני היא בעצם עוד תוכנית אירוח-בידור-טריוויה-טלנובלה, כל מה שתרצו חוץ ממהדורת חדשות הראויה לשמה ובעיקר ליעודה.
60 דקות מהדורת החדשות בערוץ 2 ובסופם הראיון-לא-ראיון השערורייתי עם משה קצב נוצלו בלא בושה ובעיקר בלא קורטוב של אמינות כבמה לתמרון הצופים לעבר היעד המקודש, האחד והיחיד המנחה את מירב תוכניות הערוצים המסחריים: רייטינג, רייטינג, רייטינג.
מומחי תקשורת טוענים שמרגע ההשכמה לבוקר חדש ועד לסיום יומנו חשוף כל אחד מאתנו לכמות בלתי-נדלית של מסרים שיווקיים החולפים לנגד עיננו ונשמעים באוזנינו ברובם נקלטים בתת-ההכרה.
בהתחשב בעובדה שכרבע מאוכלוסיית צופי הטלוויזיה בישראל נוהגים לצפות במהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 2, המסקנה היא שרבים וטובים מאתנו בעצם ניזונים מהמהדורה בעוד מסרים שיווקיים בבחינת "ונעבור לפרסומות".
בעריכת מהדורת החדשות עם משה קצב שלטו בברור שיקולים זרים ולא חדשותיים שעיקרם הכרת תודתו של הערוץ השני לאנשי קצב על הענקת הבלעדיות שנתנה לערוץ השני על פני ערוצים מתחרים, קרי, עניני יוקרה ותחרות לשמם ולא טיפול הוגן ומקצועי בפרשת קצב.
מופע האימים של חדשות ערוץ 2 עשוי להדליק נורה של תקווה בעיניהם של קברניטי הערוץ הראשון להחזיר למסך הערוץ הראשון צופים רבים שמצאו את עצמם נודדים למהדורת החדשות בערוצים המסחריים.
דווקא הליכתו הצפויה של מגיש החדשות המרכזי של הערוץ הראשון, חיים יבין, חייבת לאותת לציבור להשפיע על פתיחת עידן תקשורתי חדש שבו מהדורת חדשות המרכזית בטלוויזיה הישראלית תמלא את יעודה בעיקר לספק חדשות, אמינות, מדויקות שאינן פרי חישובי רייטינג .
המדיום הוא המסר
"המדיום הוא המסר" אמרתו הידועה של אסטרטג התקשורת האגדי מרשל מקלוהן כוונה כנראה לתרחישים נוסח הראיון שהיה-לא היה בערוץ 2 עם משה קצב וגילה לצידו.
הפארסה לה נחשפו צופי ערוץ 2 זה מכבר הוכיח שמהדורת החדשות של הערוץ השני היא בעצם עוד תוכנית אירוח-בידור-טריוויה-טלנובלה, כל מה שתרצו חוץ ממהדורת חדשות הראויה לשמה ובעיקר ליעודה.
60 דקות מהדורת החדשות בערוץ 2 ובסופם הראיון-לא-ראיון השערורייתי עם משה קצב נוצלו בלא בושה ובעיקר בלא קורטוב של אמינות כבמה לתמרון הצופים לעבר היעד המקודש, האחד והיחיד המנחה את מירב תוכניות הערוצים המסחריים: רייטינג, רייטינג, רייטינג.
מומחי תקשורת טוענים שמרגע ההשכמה לבוקר חדש ועד לסיום יומנו חשוף כל אחד מאתנו לכמות בלתי-נדלית של מסרים שיווקיים החולפים לנגד עיננו ונשמעים באוזנינו ברובם נקלטים בתת-ההכרה.
בהתחשב בעובדה שכרבע מאוכלוסיית צופי הטלוויזיה בישראל נוהגים לצפות במהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 2, המסקנה היא שרבים וטובים מאתנו בעצם ניזונים מהמהדורה בעוד מסרים שיווקיים בבחינת "ונעבור לפרסומות".
בעריכת מהדורת החדשות עם משה קצב שלטו בברור שיקולים זרים ולא חדשותיים שעיקרם הכרת תודתו של הערוץ השני לאנשי קצב על הענקת הבלעדיות שנתנה לערוץ השני על פני ערוצים מתחרים, קרי, עניני יוקרה ותחרות לשמם ולא טיפול הוגן ומקצועי בפרשת קצב.
מופע האימים של חדשות ערוץ 2 עשוי להדליק נורה של תקווה בעיניהם של קברניטי הערוץ הראשון להחזיר למסך הערוץ הראשון צופים רבים שמצאו את עצמם נודדים למהדורת החדשות בערוצים המסחריים.
דווקא הליכתו הצפויה של מגיש החדשות המרכזי של הערוץ הראשון, חיים יבין, חייבת לאותת לציבור להשפיע על פתיחת עידן תקשורתי חדש שבו מהדורת חדשות המרכזית בטלוויזיה הישראלית תמלא את יעודה בעיקר לספק חדשות, אמינות, מדויקות שאינן פרי חישובי רייטינג .
דני צימט, מנכ"ל צימט תקשורת שיווקית, MSPC תקשורת המונים, אוניברסיטת קלארק, ארה"ב